Herbata reklamowa czarna – co warto wiedzieć na jej temat?

Herbata reklamowa
Herbata reklamowa

Czarna herbata to nieodłączny element każdego kącika kawowego na konferencji, targach czy sympozjum. Może być ona serwowana solo lub z dodatkiem cytryny oraz cukru – białego lub brązowego. Najczęściej podaje się ją w towarzystwie przekąsek – herbatników, ciastek, cukierków lub kanapek. W kącikach kawowych równie często spotkać można się z kawą, wodą czy sokami owocowymi. Jakie właściwości posiada znana nam wszystkim czarna herbata? Co każdy z nas powinien wiedzieć na temat tego popularnego napoju? Odpowiadamy!Jak pokazują statystyki, czarna herbata reklamowa jest pita w Polsce niezwykle chętnie – nasz kraj jest bowiem 4 co do wielkości konsumentem tego napoju na kontynencie europejskim. Jednocześnie, każdego roku jej rynek w Polsce zmniejsza się o około 2%. Herbatę czarną pije się niemalże w każdym kraju Europy – od Wielkiej Brytanii, przez Czechy, aż po Gruzję. Spożywa się ją o każdej porze dnia – zarówno do porannej herbaty, razem ze śniadaniem, jak i tuż przed snem. Bardzo często podaje się ją razem ze słodkim poczęstunkiem lub na rozgrzewkę w chłodne dni, wraz z przyprawami korzennymi takimi, jak chociażby goździki.

Herbata reklamowa czarna ma niezwykle bogatą historię. Wywodzi się ona z południowo – wschodniej części Chin, a dokładniej z prowincji Fujian. Okres jej rozkwitu przypadał na późne lata panowania dynastii Ming. Wtedy to właśnie napój ten trafił na Stary Kontynent. Co ciekawe, w Chinach herbata czarna nie jest nazywana w ten sposób. Określa się ją tam mianem herbaty czerwonej lub hong cha. Różnica ta jest związana z faktem, iż w Europie herbatę ocenia się pod kątem barwy suszu, a w Chinach – naparu.

Herbata reklamowa wytwarzana jest z rośliny Camellia Sinensis lub Camellia Assamica. Susz uzyskiwany jest tutaj w procesie przetwarzania świeżo zerwanych liści. Schemat postępowania przedstawia się tutaj w sposób następujący: zbiór, więdnięcie, przesiew, oksydacja, rolowanie, sortowanie, ocena, pakowanie. Jest to proces niezwykle czaso- oraz pracochłonny i odbywa się w ściśle kontrolowanych warunkach.